W tej usłudze można w prosty sposób doładować kredyt za pośrednictwem kasy, a następnie wykorzystywać go podczas zakupów. Wysokość kredytu jest zapisywana na koncie klienta i synchronizowana w czasie rzeczywistym pomiędzy wszystkimi kasami podłączonymi do tej samej chmury. Aby system kredytowy działał prawidłowo, wymagane jest stabilne połączenie z internetem oraz założenie konta klienta w systemie Dotykačka. W przypadku braku połączenia internetowego korzystanie z kredytu będzie niemożliwe.
Doładowanie kredytu odbywa się w taki sam sposób, jak sprzedaż standardowego produktu. Podczas transakcji należy wybrać metodę płatności „Kredyt” – wtedy z salda kredytowego zostaje odjęta zapłacona przez klienta kwota. Niewykorzystaną część kredytu można zwrócić klientowi w formie gotówki lub przelewu na kartę. Przy płatności możliwe jest łączenie różnych metod – jest to szczególnie przydatne, gdy dostępny kredyt nie pokrywa pełnej wartości zakupu.
Zakup kredytu nie jest objęty żadną stawką VAT, ponieważ nie stanowi dostawy towarów ani świadczenia usług. Zarówno doładowania, jak i zwroty kredytu są jednak uwzględniane w ogólnych przychodach firmy.
SPIS TREŚCI
- Uruchomienie możliwości korzystania z kredytu klienta w Aplikacji Dotykačka
- Dodanie nowego klienta w chmurze
- Dodanie metod płatności i konfiguracja
- Doładowanie kredytu klienta
- Sprzedaż
Uruchomienie możliwości korzystania z kredytu klienta w Aplikacji Dotykačka
Aby włączyć możliwość korzystania z kredytu klienta, wykonaj następujące kroki:
1. Zaloguj się na stronie admin.dotykacka.pl.
2. W prawym górnym rogu kliknij ikonę "chmurki".
3. Zaznacz opcję "Użyj kredytu klienta".
4. Kliknij przycisk "Zapisz".
Dodanie nowego klienta w chmurze
Aby dodać nowego klienta, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. W panelu po lewej stronie wybierz "Spisy" > "Klienci".
2. Kliknij przycisk "Dodaj".
Dla zidentyfikowania klienta uzupełnij pola Imię Nazwisko i ewentualnie pozostałe pola według potrzeby .
Na samym dole w polu "Kod kreskowy" można wpisać kod, który umożliwi identyfikację klienta poprzez wczytanie czytnikiem kodu kreskowego jeśli zostanie mu przypisany.
Uwaga!
Ilość cyfr w kodzie jest dowolna.
Po uzupełnieniu wszystkich danych w prawym górnym rogu klikamy przycisk „Zapisz”
Dodanie metod płatności i konfiguracja
Następnym krokiem jaki musimy wykonać to dodanie oraz konfiguracja metod płatności.
W aplikacji Dotykačka w prawym górnym rogu klikamy w 3 poziome kreseczki, następnie w panelu bocznym w ustawienia aplikacji.
W menu po lewej stronie szukamy opcji „Ustawienia płatności”
Następnie wybieram metody płatności i klikamy „dodaj metodę płatności”
Na wyświetlonej liście wyszukujemy formy płatności „kredyt klienta” i klikamy „dodaj” następnie zamykamy okienko klawiszem „X”.
W metodach płatności pojawi się nam teraz forma płatności „Kredyt klienta”.
W następnym kroku należy dodać płatność niefiskalną gotówki i katy płatniczej w tym celu klikamy znaczek kluczyka.
Wybieramy w otwartym oknie w prawym górnym rogu 3 kropeczki i wybieramy „Utwórz alternatywną metodę płatności”
Dla rozróżnienia zmieniamy nazwę np. „Gotówka bez fiskalizacji” i klikamy „Utwórz”.
W edycji metody płatności odznaczamy pole ”Fiskalizuj płatność” i zamykamy okno klawiszem „X”.
Doładowanie kredytu klienta
Aby zasilić konto klienta w pierwszej kolejności w aplikacji Dotykačka należy przypisać go do rachunku. W tym celu w aplikacji sprzedażowej klikamy w kafelek „klient”, w polu wyszukaj wpisujemy wcześniej przypisane imię nazwisko lub przypisany kod i klikamy w jego nazwę
Następnie klikamy w klawisz doładuj kredyt klienta, z prawej strony wpisujemy kwotę doładowania i klikamy gotowe.
Tak przygotowany rachunek zamykamy na formę płatności „Gotówka bez fiskalizacji”. W ten sposób konto klienta zostanie doładowane wybraną kwotą i nie powstanie dokument fiskalny.
Sprzedaż
Aby dokonać sprzedaży z użyciem formy płatności "Kredyt klienta":
1. Przypisz klienta do rachunku
2. Dodaj sprzedawane produkty do rachunku。
3. Zakończ rachunek, wybierając formę płatności "Kredyt klienta".
Uwaga!
Jeśli wydatki klienta przekraczają jego aktualny kredyt, należy podzielić płatność pomiędzy kilka metod płatności. Najpierw zapłać pozostałą kwotą kredytu (informację znajdziesz przy nazwie klienta przed rozpoczęciem płatności), a resztę dopłać inną metodą. W takiej sytuacji kredytu nie będzie można już użyć ponownie.